Three and Six

Assalamualaikum...

Hai entry ni sebenarnya tak lah penting sangat untuk dikongsi bersama tapi ada cerita kelakar yg boleh menjadi kenangan untuk saya.
Semalam 11.03.2011 adalah hari lahir saya yang ke 36....satu angka yg membuatkan saya gementar....yelahhh rasa macam 35 tu satu cut point..."umur 35 kebawah" "umur 35 keatas"
tapi saya melihat dari pelbagai aspek. Pertama bersyukur tak terhingga kerana masih bernafas dan terlalu banyak rezeki yang ALLAH beri......sederhana tapi bahagia....itulah pegangan yg selalu diingatkan....

Okay cerita kelakar tu sebenarnya berlaku di office. sebenarnya husband ada tanya nak present apa?...saya cuma jawab ntah tak ada apa2..dan tak tahu nak apa..dan saya beritahu kalau tak ada apa2 pun tak apa...saya okay....

so petang dalam pukul 3 lebih macam tu baru lepas angkat air sembahyang tengok kenapa budak2 office semua tergelak kat kaunter dan ada sorang lelaki india bawak bakul penuh buah-buahan tempatan....budak2 office dah sibuk kata siapa nak rasuah we all nih dan ada siapa yang audit bisness buah?...so rupa-rupanya its a birthday wish delivery from husbnad...dioragn semua dah gelak2 ( mmg malu gilerrrr okay.....saya ni mmg malu dan kurang selesa kalau diberi perhatian....=)))...)

okay lepas tu masa tanda tangan kat kertas tu terkena plak tangan lelaki tadi...batal ler air sembahyang aku nihhh...dalam hati terfikir kenapa laaa laki aku bagi buah ek...segala jenis buah ada yang tak boleh lupa buah nenas....aduihhh mmh kelakar..dan buah pisang nya bukan main besar lagiiiiiii....

so saya pun lepas sembahyang (2 kali amik air sembahyang)....nak sms husband...nak tanya dia kenapa bagi buah???....mcm pelik..sampai ada kawan office kata "saya sakit ka?"...so belum sempat nak sms tetiba india tadi call kata " sorry aaaa sudah silap barang laaa boleh u turun htr itu buah sebab saya dah keluar parking"....so okaylah aku pun turun ke lobi.....so hadiah yang betul adalah bear, coklat dan rosessss ...yippieeeeeeeeeeee seronok sgt hehehhhe

so bila naik office kawan2 semua kata.." aaaaa baru lah betul...."...nasib baik tak agihkan semua buah2 tuh....

walaupun disudut hati rasa sedih bila umur semakin tua dan banyak lagi yang belum dicapai....hadiah dari en remy dan wishes dari kawan-kawan, im happy....

so ni lah gambar hadiah dari en remy.....anak-anak cuma wish sajer, qistina kata kat sekolah nak beli hadiah ibu pun ada jual pensel jer.....maisarah pulak.." itu hadiah ibu besar punyaaa sambil tunjuk hadiah dari en remy ....=)


11

Maksud hadis : "Beruntunglah orang yang hari ini lebih baik dari semalam dan rugilah orang yang hari ini sama seperti semalam. Sesungguhnya celakalah orang yang hari ini lebih buruk dari semalam"..


Comments

  1. wah, romantik juga cik remy.... heheheh.. uncle india tu buat gimik je tu.... sebagai kenangan masuk umur baru...

    ReplyDelete
  2. happy besday kak atie...best gak klu dpt buah2 tempatan lagi lah klu dpt durian lai lah best kot...huhu

    ReplyDelete
  3. thanks...ooo kalau durian mmg best gilerrr....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts