Korang suka berangan tak?

Assalamualaikum

Wei...apa yang termenung tu???

Hehehehhehe ibu suka berangan, berangan pasal hobi ibu. biasalah semua orang ada angan2 kan...meh kita cerita pasal hobi....ibu mmg ada banyak hobi tapi semua tak pernah mendatangkan hasil hehehhe semua dok peghabih kan duit...yelah dulu ibu dok kat KL ni dikategorikan hidup dengan keadaan yng cukup2 so tak pernah didedahkan terhadap apa yang kita suka buat..cuma bersukan disekolah...main pondok2, main longkang, main teng-teng, main konda kondi, main bola cop....bukannya ada class piano, class balet, kelas melukis ker kan???...hehehhe itu semua rezeki masing2 betul tak

so zaman pun berlalu...jom tengok apa yang ibu suka

Ini Court Squash, mula-mula belajar main adalah dengan kawan masa kat Uitm Arau masa tu kalau tak silap dengan yus....so rasanya dia lah yang kenalkan sukan ni....so sejak tu tak pernah main pun bertahun2 tak pernah main...tapi pada tahun 2007 tak salah masa kat tempat kerja ada officemate memang couch kepada sukan ini so masa tu mmg kena la sebab tension dengan kerja so apa lagi...so join laaa sampai wakil tempat kerja lagi hahahha walaupun tak terror sebab tak ada wakil. So sukan ni saya masih teruskan on and off sebab susah nak cari court yg terdekat. tapi la ni dah ada member iaitu mummyinstyle so we all dah survey la court paling dekat tempat kerja adalah depan HUKM tu pusat komuniti jugak tapi tengah renovation so lepas ni kalau boleh we all nak continue main seminggu sekali lepas kerja....badan dah naik, kolestrol pun meningkat sama ngan umur.....huhuhuuhu..

so gambar kat bawah ni kan ibu selalu berangan kalau renovate rumah nak renovate jadi bertingkat2 siap ada court squash ...bestnyaaaaa paling tidak esok kalau tak guna boleh bagi sewa jer.....siapa jiran tentangga nak main kan?....bestnyaaa kalau banyak duit heheheheh


Squash Court

so inilah home library...saya suka membaca tak kira apa pun material...semua suka dari novel hingga ke buku ilmiah tapi bukan buku yg nak amik exam aaaa itu malas atau akta2 yang berkaitan dengan kerja( macam mana tu?)....sebenarnya dah boring dah nak baca buku berkaitan dengan accounting,auditing, tax law....nak teroka ilmu lain pulak...so selalunya membaca ni jadi teman sebelum tidur.....so apa lagi kita sambung berangan bestnya kalau ada home library penuh dengan buku walaupun zaman dah moden sekarang ada e-book tapi memegang buku sambil dok tepi tingkap macam dalam gambar tu mmg best..sambil dengar lagu...tapi tak nak lah lampu macma dalam gambar nih......besar gedabak...

mauve corner

Okay ini pasal photography, aktiviti yang mmg dekat di hati...dulu2 suka melukis tapi tak dikembangkan bakat yang ada so mmg dah tak ada so sekarang mencuba pulak melukis dengan cahaya.....wahhhh hehehheh macam mana boleh mula??...saya suka mengambil gambar bukan bergambar....beza tu....dari dulu tapi yelahhh pakai kamera biasa jer.....nak terror kena ada modal yang agak besar bagi saya so macam mana boleh terus terjebak dgn DSLR nih? begini citernya saya masa tahun 2008 saya dapat lebih bonus untuk pekerja cemerlang( hehehehe..susah nak maintain pekerja cemerlang nihh) so dok fikir apa yang dibeli untuk kenangan sebab kalau simpan tak nmpk atau habis beli ntah apa ntah...so saya decide beli DSLR nikon D80 masa tu...tu jer yang dalam budget kan?....so mula lah dari zero sampaikan berforum dan ke kelas, ke studio semua....saya menjadi hard core...saya suka landscape, potrait, dan gambar kanak2, tapi ini semua memerlukan masa yang banyak kena banyak berkorban tapi saya tak sanggup sebab anak2 tengah membesar, ini hanya hobi anak lebih utama...so saya berjinak2 kepada stock photo sebab kat rumah pun boleh buat sebab nak pastikan skill yang tak seberapa nih berterusan...mengambil gambar ni kena selalu kalau tak hilang terus ilmu yang ada...saya dari tak tahu apa tu photoshop so belajar ler sikit2......aktivi ni termasuk sekali dgn aktivi asyik mengadap internet jer...zaman skang semuanya dunia internet.....

so kalau berangan saya berangan ada studio macam kat bawah ni tapi saya suka kalau bumbung dan tepinya semuanya transparent, masuk natural light....waaaaah berangan lagi...so kalau nak renovate rumah studio ini terletak paling atas sekali.....


Our photography studio

Okay ini pasal menari....dulu saya mmg suka tengok video klip..dan suka berangan kalau lah aku boleh menari macam tu, bukan nak jadi profession pun ...mmmm mana boleh pun kan?...so berangan jer.....so masa tahun 2009 husband cadangkan supaya saya join gym supaya keluar peluh..saya tak minat gym tapi rupa-rupanya gym ni ada kelas menari okayyyy mmg saya ketinggalan zaman......waaaah mula2 dalam hati tu dah tergedik2 nak melompat.....so sejak tu saya aktif pergi ke gym untuk kelas dance aerobic dia...memang seronok ada danze fits, body jam, belly dance dan poco-poco.....semua best222 cuma masa jer tak ada..

so berangan lagi???? of courseeee ler...berangan ada bilik menari lengkap dengan cermin disekeliling okayyyy cukup untuk 5-7 orang dah okay...sebab anak2 boleh join kan????
Pasal aerobic dance ni saya juga ada buat group namanya group mom danze fit..heheheh selalu menari waktu tengahari dgn kawan2 dan dengan mummyinstyle...tapi makan tetap makan kan...itu yg tak kurus2 tuhhh..kebanyakan idea dari cikgu gym saya kak yati..thanks okay...tak pun we all tulis step sendiri tengok kat you tube.....

our aerobic and yoga room

gym yang saya selalu pergi ada di sini.....http://www.tlsfitness.com/

Okay last sekali yang jarang2 saya dapat lakukan adalah i am addicted to korean drama, fav actor adalah jun sang, jun pyo dan ji hu...tak ingat nama sebenar semua nama watak dalam drama hehehehehhehe kalau ni selalu berangan jumpa diorang dan pergi korea...
...

Boys Over Flowers

Korang mesti tanya bila saya buat ni semua.....mmg bukan semua dapat buat pun ikut masa yang terluang....dulu masa maisarah kecik dulu tengah menyusu badan masa kita asyik tertumpukan dia paling2 tak dok depan TV jer....lama2 tengok TV pun boring okayyyy....so bila maisarah dah tak menyusu badan mulalah nak balas dendam.....lepas semua dah sekolah.....masa tu dah terpaksa slow down, buatlah apa yang patut dan perlu seimbang.....selalu saya ke gym hari rabu, khamis dan jumaat ada kelas mengaji, isnin dan selasa adalah masa belajar dengan anak2 weekend bolehlah ke bangi kalau nak main squash, dan pagi ahad bolehla pergi gym sebelum anak bangun, kadang2 petang ahad bawak diorang pergi swimming.....terpulang kepada minat masing2 ada yg minat memasak, ada yang suka menyanyi, ada suka tgk TV, ada suka memancing....so pilihla yg mana satu you all suka dan gunakan lah masa yang sepenuhnya.....jangan membuang masa....masa tak akan menunggu kita.....so have fun yea kawan2.....jom sambung berangan....

P/S sesiapa member yg dekat kajang atau bangi nak join sya pergi gym saya boleh bawak masuk sebagai guest free jer tapi sekali masuk jer....kalau nak roger jer okayyy

Comments

  1. cik atie..
    ini modal besar punya angan2 nih.
    pergghhhhh dasat2...
    yg paling m suka ialah library tu.. best kan?

    ReplyDelete
  2. memang pun....hehehehe sajer angan2 jer...
    yg paling boleh buat home library tu kan....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts