Homst Restaurant Chinese Muslim Cuisine

Assalamualaikum

Ni nak citer pasal makan malam pulak, saya ni sebenarnya tak pandai nak komen2 pasal makanan tapi cuma nak share restoran baru yg we all pergi tadi....sebenarnya saya tak lah lapar sangat sebab siang tadi dah melantak kenny rogers mmg kenyang dan malam ni malas nak masak sebab stok barang basah mmg dah habis..malas nak pi beli. Okay berbalik kepada restoran baru yang menariknya ialah sebab restoran cina muslim ni mmg ada kat belah-belah TTDI, kota damansara dan shah alam tapi kannnn bilanya nak ke sana??? mmg selalu nak makan chinese food tapi biasalah org macam saya kadag nak kena tunggu org suggest kan tempat....baru2 ni member bawak juga kat taman melati mmg best aaaa ada dim sum suka sangatttttt

So tetiba restaurant cina ni baru dibuka betul2 dekat rumah di prima saujana okayyyyy best gilerrr rasa excited sangat nak cuba masakan kat restaurant ni .....so first time dtg mmg baguslah services dia kecuali ada sorang pekerja dia tak tahu datang dari mana cakap melayu tak reti cakap omputih pun tak fasih so saya minta pekerja lain untuk ambil order saya.....so bila tengok menu ofcourse laaa org mcm saya ni tengok harga dulu ...maaaaak aaaaai mahal okay harga dia.....dalam hati ini mmg tak boleh pergi selalu....mahu kempis poket ibu ni...(padahal ayah yang bayar)heheheheh okay jom tengok gamabr yang diambil pakai iphone...

28

okay ni lah restaurant nya...siap disambut oleh pekerja dan bersalaman mentang2 restoran baru....

27

ni pulak dalam dia....masa saya masuk jer saya suka dah bau dia bau minyak bijan bau wangi...hehheh setengah orang tak suka kan??? tapi bau ni berbeza dari yg macam restaurant cina laaaa

26

haaa tengok menu sikit..tengok ada itik panggang heheheheh

25

ini air wafiq...tajuk dia Ribena special harga RM5.00 dalam ada cocktail dan buah laici yg besar giler....diorang kata bestttt

23

ni tajuk dia rasanya malaysian fired rice kot...harga 9 hengetttt mahaal okay...tapi next time beli satu jer boleh kongsi sebab wafiq makan tak habis, qistina pun tak habis...rasa plak boleh laaa kalau nak kelainan ada rasa mcma udang kering sikit...

24

okay ini husbnad yg order sotong sambal petai, baby kailan with oyster sauce dan telur dadar...sebenarnya set ni small boleh 2-3 orang makan sebab banyakkkk saya suka telur dadar dia dan baby kailan dia sangat sedapppppp mmg taste saya......rasa manis sayur dan mmg chinese betul, yg sambal sotong tu saya kurang sikit, tapi husbnad makan licin jer...gambar telur dadar lupa amik....yang yong tau foo tu kureng laaa tak berapa kena selera saya tapi maisarah kata sedap.

okay saya nak makan my fav food saya wantan mee..tapi frust sangat seabb dah habis...so order kueh teow daging...sorry gambar tak ada..rasanya biasa jer....harga RM 6.00


so far saya akan datang lagi sebab nak cuba menu yang lain pula....tapi saya frust sebab tak ada dim sum.....dan nak dibandingkan dengan menu di restoran di taman melati tu agak berbeza sedikit..so far tahap kesedapan nya menang lagi restoran kat taman melati tu(saya lupa namanya) tapi tepi highway MMR2....tapi kena cuba menu yang lain pula baru tahu kan?...so untuk lebih detail nak tengok harga dan menunya boleh lah pi websitenya...di www.homst.com.my

Comments

Popular Posts