Qistina

So seingat saya masa tu hari Selasa pagi 18.07.2000 masa tu nak bangun pagi pergi kerja kan tengok2 dah ada tanda darah....waaaaah masa tu gakkkk nak menangis...dup dap dup dap...tapi tak rasa sakit apa-apa pun so cakap ngan husbnad malas nak pergi hospital sebab baru keluar tanda. Husbnad kata pergi jugak HUKM...sebab anak pertama nanti kalau apa-apa berlaku macam mana kan?...nak tak nak terpaksa gak pergi.....

Mmmm kan betulll baru 1 cm jer bukak pun...so saya cakap ngan dr nak balik dulu laaa (dalam hati aku nak pi tawaf JJ tu sampai nak bersalin) dr kata duduk jer HUKM ni you makan angin kat sini jer lepak2 dan berehat okay?...aikk mcm dia tahu jer aku nak pi JJ... so saya redha...

Bosan... dah semua org aku dah borak...lepas sorang2 keluar dan berganti kat wad tu ..masa tu HUKM tak ada private wing so saya duduk ler wad ramai-ramai...jalan sana jalan sini...masa tu tak ada blog nak update pun...handphone pun hitam putih lagi....

So dari pagi sampai laaa ke petang masih tak sakit apa2 pun...semua air dah diminum...tapi lebih kurang dalam pukul 11 malam seingat saya sakit mula menjelmaaa HOOOOOOO itu dia contraction sudah datang dengan kerap.... saya rasa masa tu adalah dalam 4 cm... saya panggil nurse, nurse kata tahan dulu wad bersalin penuh? boleh???...so saya kena tahan laaa sorang2 semua segi katil tuh saya pegang, semua bucu bantal saya renyok...semua ayat yang dihafal sudah dibaca tapi pada saat ini hanya perkataan ALLAH sahaja yang boleh ku sebut berulang kali...

Masa ini saya berjuang seorang diri...sebab suami tidak dibenarkan masuk sebab wad perempuan kan???... tapi lepas tu dalam pukul 4 lebih saya dah tak boleh berjalan....nurse pun mengelabah tolak saya dalam labour room secepatnya mungkin pada waktu nih saya dia alam yang tidak boleh digambarkan sakitnya hanya ALLAH jer yang tahu dan saya sentiasa ingat kata-kata mak..."awak kena kuat jangan menangis kumpul segala tenaga yang ada...."

Sampai labour room pukul 5 pagi...dengan 3 kali saya meneran dengan sekuat hati sampai last push tu suara saya pun husband boleh dengar kat luar hahahahh nasib baik berjaya....alhamdulliah pada 19.07.2000 pukul 5.45 pagi sebaik sahaja azan subuh berkumandang lahirlah seorang puteri.......saya nama kan Nur Aimi Qistina sangat comel seberat 2.69kg saya menyusukan semasa dalam labour room lagi...qistina hanya disambut oleh mak bidan sahaja tiada dr pun disisi. Alhamdulliah Allah permudahkan.

Oh yea saya amat berpuas hati dengan layanan yang HUKM berikan dengan hanya bayaran sebanyak RM300.00.

Comments

Popular Posts